Brak produktów dla wybranych kryteriów

Brita

Brita – bardzo proste wyjaśnienie nazwy firmy, choć długa i ciekawa historia całej działalności. 60. lata ubiegłego wieku przyniosły pomysł Heinza Hankammer'a, który za cel obrał sobie optymalizację jakości wody kranowej. Tak zaczęła się historia firmy, która nazwę zawdzięcza córce Heinza, właśnie Bricie. W pierwszej kolejności chodziło o lepszą jakość wody dla akumulatorów samochodowych, ale później już dla użytku domowego.

Pierwszy dzbanek filtrujący

Pierwszy dzbanek do filtracji wody został opatentowany i wprowadzony na rynek, po raz pierwszy w 1970 roku. Miał postać lejka umieszczonego w przezroczystym pojemniku, a do tego pomarańczowy kolor, choć funkcja filtracji na tym etapie była jeszcze wizją. Do uzyskania wody bardziej miękkiej i o lepszym smaku, założyciel firmy Brita postanowił wykorzystać węgiel aktywny oraz żywicę jonowymienną. Substancje te miały zatrzymywać składniki, które niekorzystnie wpływały na smak i zapach wody, a do tego dzięki nim można było liczyć na zmniejszoną ilość osadu.

Hankammer stanął przed wyzwaniem udowodnienia i przekonania, że przefiltrowana woda jest lepsza i sprawia, że dzięki niej napoje nie tylko smakują, ale i lepiej wyglądają. Cały czas podążał za ideą doskonalenia produktu, uwzględniając zrównoważony rozwój oraz odpowiedzialność.

W pierwszej kolejności używano złoża filtrującego, a od 1979 roku w ofercie Brita zagościły wkłady filtracyjne.

Brita i ekologia

Brita może wyróżniać się również pod tym względem, że ponownie wykorzystuje wkłady do wykonania nowych. Recykling stanowi podstawę działania od 1992 roku. Wszystkie operacje niezbędne z odzyskaniem składników ze starych wkładów, by stworzyć nowe, podejmowane są na terenie fabryki Taunusstein w Niemczech. Następuje tu oddzielenie aktywnego węgla od żywicy jonowymiennej. Żywica otrzymuje nowe życie w hali regeneracyjnej, by ponownie mogła zagościć w już nowych filtrach.

„Jasność, funkcjonalność i oszczędność”

Powyższe to motto, zgodnie z którym działa firma Brita. Jej oferta to różnorodne produkty, ale także skupienie się na stylistyce. Oferowane produkty łączą zatem w sobie jakość, walory użytkowe, a do tego kolorystykę czy kształty, które są doceniane przez konsumentów, a także nagradzane, jak chociażby dzbanek filtrujący Navelia, który został wyróżniony Red Dot Award w 2009 roku, a rok wcześniej nagrodzony Japanese Good Design Award.