Witaminę D najlepiej przyjmować razem z posiłkiem ze względu na jej rozpuszczalność w tłuszczach. Zalecana dzienna dawka zależy od wielu czynników – wiek, waga, płeć czy tryb życia. Warto wykonać badanie poziomu witaminy D we krwi i na tej podstawie, najlepiej po konsultacji z lekarzem ustalić odpowiednią dawkę. Ogólne zalecenia różnych towarzystw naukowych różnią się nieznacznie, jednak przy samodzielnej suplementacji witaminy D u osób zdrowych można wskazać następujące dzienne dawki zalecane:

  • Niemowlęta (do 6 miesiąca życia): 400 j.m.
  • Małe dzieci (od 6 do 12 miesiąca życia): 400-600 j.m. 
  • Dzieci (od 1 do 10 roku życia): 600-1000 j.m. 
  • Młodzież (od 11 do 18 roku życia): 800-2000 j.m.
  • Dorośli (od 19 do 75 roku życia): 800-2000 j.m. 
  • Osoby starsze (powyżej 75 roku życia): 2000-4000 j.m.

Przeczytaj również:
Witamina D – niedobór i przedawkowanie
Jak dawkować witaminę D3 u dorosłych, dzieci i niemowląt?